• Русский
  • Беларуская мова
email

Электронная пошта

msantrans@mail.ru
phone

+375(17) 284-09-62

Зваротны званок

Замена фільтраў аўтамабіля ў Менску

Замена фильтра

Своечасовая замена аўтамабільных фільтраў дапаможа аўтаўладальніку пазбегнуць цэлай россыпы тэхнічных праблем і захаваць здароўе – сваё і пасажыраў.

Фільтры ў машыне патрэбныя для ачышчэння маторнага масла, паліва, а таксама паветра, які бярэ ўдзел у працы рухавіка і сістэмы кантролю клімату. У сувязі з гэтым адрозніваюць 5 тыпаў аўтамабільных фільтраў:

  • алейны – закліканы засцерагчы матор ад змяшчаюцца ў алеі прымешак і прадуктаў распаду труцца дэталяў;
  • паліўны – які забяспечвае фінальнае ачышчэнне бензіну або дызпаліва перад яго падачай ў паліўны канал;
  • паветраны – які выконвае фільтрацыю які паступае ў рухавік паветра;
  • салонны – ачышчальны паветра ў салоне аўто;
  • сажевый – затрымлівалы сажу і цвёрдыя элементы ў выхлапных газах машын з дызельнымі маторамі.

Усе фільтры, акрамя пастаяннага – сажевый, маюць індывідуальны перыяд выкарыстання і падлягаюць рэгулярнай замене, у залежнасці ад умоў эксплуатацыі аўтамабіля і рэкамендацый яго вытворцы.

Замена алейнага фільтра

Алей і алейны фільтр ўтвараюць адзіную сістэму ў канструкцыі аўтамабіля: алей, перамяшчаючыся па матору, ўбірае ў сябе часцінкі прымешак і забруджванняў, якія затым запасяцца ў асобным цыліндры. Доўгая эксплуатацыя аўтамабіля павышае верагоднасць назапашвання гэтых часціц ў фільтры, што зніжае яго функцыянальнасць.

Наступствамі выкарыстання забруджанага алейнага фільтра становяцца: павелічэнне зносу дэталяў рухавіка і імклівае падзенне яго магутнасці. Зімой, пры значным зніжэнні тэмпературы, корпус фільтра можа лопнуць, а алей – цалкам выцячы з матора.

Замена алейнага фільтра ажыццяўляецца адначасова з заменай алею. Для кожнай маркі аўтамабіля рэгламентаваны свой момант замены – як правіла, ён абмежаваны 10 000 – 15 000 кіламетрамі. У машынах, якія на працягу года праходзяць менш за 15 000 кіламетраў, рэкамендуецца змяняць алей і ачышчальнік штогод – напрыклад, пры планавым тэхнічным аглядзе.

Акрамя таго, ёсць выпадкі, калі ўсталяваць новы фільтр неабходна раней рэгламентаванага тэрміна:

  • пасля капітальнага рамонту аўтамабільнага рухавіка – пры выкрыцці галоўкі цыліндрычнага блока алей і фільтруе элемент варта змяніць, па-за залежнасці ад перыяду эксплуатацыі;
  • пры прамыванні змазвальнай сістэмы матора адмысловым складам –
    у гэтым выпадку спатрэбіцца ўстаноўка часовага фільтра, які па заканчэнні працэдуры мяняюць на новы;
  • пасля працяглага прастою аўтамабіля (не менш 2-х гадоў), калі алей ўжо непрыдатна для выкарыстання і пачынае вылучаць прадукты акіслення, якія запаўняюць фільтруе элемент;
  • пры эксплуатацыі аўто з магутным рухавіком – у гэтым выпадку заўсёды лепш загадзя памяняць алей і фільтр, каб прадухіліць няспраўнасці, здольныя выліцца ў круглую суму.

Аб засмечаных фільтра алею сведчаць:

  • выяўленае пацямненне маторнага алею;
  • нетыпова гучная праца рухавіка або з’яўленне старонніх шумоў;
  • з’яўленне на панэлі прыбораў сігналу аб няспраўнасці ў маторы.

Замена паліўнага фільтра

Паліўны фільтр прадухіляе трапленне вады і іншародных частак у бензін або дызпаліва. Сёння аўтамабілі абсталяваны двума тыпамі фільтраў паліва:

  • магістральныя – ўсталёўваюцца непасрэдна ў паліўны канал;
  • погружные – ставяцца ў паліўны бак прама перад бензапомпай.

У адрозненне ад погружной фільтра, канструкцыя якога прадстаўлена ў выглядзе капронавай сеткі, прызначанай для адсейвання буйнога смецця, магістральны фільтр забяспечвае больш тонкую ачыстку паліва, у дызельных машынах выкарыстоўваюцца выносныя магістральныя фільтры, якія мацуюцца знадворку паліўнага бака (пад капотам альбо дном) і дапаўняюцца датчыкамі вады, коркам зліву, часто- падагрэвам. Шматлікія аўтамабілі сёння маюць убудаваныя магістральныя фільтры, якія служаць элементамі паліўнай помпы.

Забруджванне фільтра паліва багата збоямі ў працы рухавіка і зніжэннем яго магутнасці. Рэкамендуецца ўсталёўваць новы фільтр пасля 2-3 замен масла – у сярэднім, кожныя 20 000 – 30 000 кіламетраў прабегу.

Прыкметы забруджвання фільтра паліва:

  • збоі ў працы матора на халастым ходу;
  • складанасці з запускам рухавіка або немагчымасць запуску;
  • рухавік глухне ў руху або губляе цягу.

Замена паветранага фільтра

Замена воздушного фильтра

Паветраны ачышчальнік забяспечвае абарону рухавіка ад забруджванняў і пранікнення старонніх часціц, якія перашкаджаюць паступлення неабходнага аб’ёму паветра. Ён мае выгляд гармонікі, сабранай з фільтруе матэрыялу. Бакавыя ўшчыльняльнікі прадухіляюць трапленне паветра ў рухавік, абмінаючы ачыстку.

Вытворцы настойваюць на замене ачышчальніка паветра пры праходжанні планавага тэхнічнага агляду транспартнага сродку – у сярэднім, праз кожныя 15 000 – 30 000 кіламетраў шляху. У астатні час важна кантраляваць стан гэтага элемента – асабліва пры руху па пыльных дарогах.

Праверыць узровень забруджвання фільтра паветра можна самастойна. Дастаткова адкрыць капот і дастаць ачышчальную “гармонік” з адмысловай скрынкі, адкрыўшы яе адвёрткай. Пры моцным забруджванні лепш адразу ўсталяваць новы фільтр – змяніць яго можна неабмежаваную колькасць разоў.

Аб забруджванні фільтра паветра сведчаць:

  • значнае зніжэнне расходу паліва;
  • забруджаныя свечкі запальвання, грубы халасты ход, пропуск запальвання, абцяжараны запуск рухавіка;
  • з’яўленне на панэлі прыбораў сігналу няспраўнасці рухавіка;
  • слабая дынаміка разгону.

Салонны фільтр

Сённяшнія аўтамабілі абсталяваны элементамі фільтрацыі, здольнымі ачысціць паветра ў салоне ад пылу, пазбавіць ад старонніх пахаў, а таксама забяспечыць бяспеку вадзіцеля і пасажыраў, затрымліваючы часцінкі забруджвальных рэчываў. Акрамя таго, фільтр у салоне прадухіляе пранікненне бруду ў выпарнік кандыцыянера, а ў аўтамабілях з клімат-кантролем іх стан характарызуе працу ўсёй сістэмы.

Рэкамендацыі вытворцаў прадугледжваюць змену фільтра воздухоочистки ў салоне з перыядычнасцю ў 20 000 – 25 000 пройдзеных кіламетраў. Пры эксплуатацыі аўтамабіля пераважна ў гарадскім асяроддзі фільтры забруджваюцца хутчэй, а які змяшчаецца ў іх актываваны вугаль раней вычэрпвае свае паглынальныя магчымасці, таму мяняць ачышчальныя элементы прыйдзецца часцей.

Не варта недаацэньваць функцыянальную значнасць салоннага фільтра. Непрыемнымі наступствамі яго засмечвання могуць стаць: замярзанне выпарніка кандыцыянера, з’яўленне непрыемнага паху і навала шкоднасных бактэрый і алергенаў, здольных выклікаць захворванні дыхальных шляхоў. Аб неабходнасці памяняць салонны фільтр нагадаюць злёгку запацелыя ў сырую надвор’е шкла і ледзь які паступае ў салон паветра з вентылятара абагрэву, уключанага на максімальныя абароты.

Аб заканчэнні працаздольнасці фільтра ў салоне раскажуць дэталі:

  • кандыцыянер або кантроль клімату неэфектыўны ў падтрыманні зададзенага тэмпературнага рэжыму;
  • вентылятар, які забяспечвае падачу паветра, працуе нетыпова гучна і хутка;
  • староньні пах пры ўключэнні рэжыму падачы паветра.

Сажевый фільтр

Аўтамабілі на дызелях абсталёўваюць сажевый фільтра, якія затрымліваюць сажу і цвёрдыя часціцы з выхлапаў. Такія ачышчальныя элементы не патрабуюць замены і застаюцца функцыянальнымі ўвесь перыяд эксплуатацыі матора. Акрамя таго, яны здольныя самастойна ачышчацца ў працэсе постинжекции, калі ўпырскванне паліва ў цыліндр на працоўным хаду ажыццяўляецца па камандзе бартавога кампутара.

Аднак цалкам аўтаматызаваныя сажевый фільтры не застрахаваны ад забруджванняў, выкліканых збоем кампутарнай сістэмы. Пра наяўнасць няспраўнасці ў маторы прасігналізуе лямпачка на прыборнай панэлі транспартнага сродку.

У гэтым выпадку патрабуецца прафесійнае ачышчэнне фільтра, якое выконваецца двума спосабамі:

  • электрахімічнай чысткай (працэдуру праводзяць на прафесійным стэндзе і рэкамендуюць аўтавытворцы);
  • метадам прымусовай постинжекции (прадугледжвае выстаўленне неабходнага рэжыму з дыягнастычнага кампутара і дазваляе аднавіць працаздольнасць фільтра ўжо праз 15-25 хвілін).

Як пачысціць фільтры ў аўтамабілі

Стан аўтамабільных фільтраў важна пастаянна адсочваць і своечасова вырабляць іх замену. Вытворцы рэкамендуюць ставіць новыя ачышчальнікі пры кожнай замене алею – адзін раз у год. Пры гэтым функцыянальны перыяд некаторых фільтраў можна павялічыць, проста пачысціўшы іх. Працэдура прымальная толькі для некаторых ачышчальных элементаў, і можа выкарыстоўвацца, хутчэй, як часовая мера. У працэсе чысткі зніжаецца эфектыўнасць фільтраў, таму ў канчатковым выніку іх усё роўна прыйдзецца замяніць.

Так, фільтр паветра зімой мала схільны забруджванням, а летам яго лёгка ачысціць самастойна, выкарыстоўваючы тканіна або кампрэсар. Чысціць неабходна як мага часцей, каб фільтруе элемент не засмеціўся да поўнага выхаду з ладу.

Спосаб падыходзіць і для ачышчэння фільтра ў салоне. Стандартны тэрмін эксплуатацыі гэтага элемента – адзін год. Аднак неабходна ўлічваць ўмовы выкарыстання транспарту – у шэрагу выпадкаў ўсталёўваць новы салонны фільтр прыйдзецца часцей. А своечасовая чыстка крыху павялічыць працоўны перыяд фільтра і прадухіліць ўзнікненне няспраўнасцяў.

Паліўныя і алейныя фільтры чысціць нельга, іх неабходна мяняць: першыя – кожныя 20 000 – 30 000 кіламетраў, другія – у 2-3 разы часцей.